Trwa ładowanie proszę czekać ...

Które sklepy wybrali polscy internauci na grudniowe zakupy?

29 marca 2017

Polacy coraz chętniej korzystaj z usług sklepów online. Które z nich cieszyły się największym zainteresowaniem klientów w grudniu 2014? Coraz częściej zaglądamy do sklepów internetowych. Jakie cieszyły się największą popularnością w grudniu 2014 roku? Te oraz inne informacje znajdziesz w analizie przygotowanej przez Gemius.

E-commerce w 2014
Według opublikowanych w zeszłym roku przez Gemius statystyk, blisko 15 milionów e-konsumentów odwiedziło w grudniu 2014 stron e-commerce. Największym, bo aż 8-milionowym zainteresowaniem cieszyły się serwisy, na których można było kupić produkty różnych kategorii. Podobnym powodzeniem (7,5 mln) poszczycić się też wtedy mogły sklepy, które w swojej ofercie miały sprzęt AGD/RTV, elektronikę, komputery i sprzęt fotograficzny. Na trzecim miejscu plasowały się zaś serwisy, które zajmowały się handlem odzieżą (7,1 mln).

Mężczyźni zdecydowanie dominowali na stronach e-sklepów z militariami i bronią, motoryzacyjnymi oraz z produktami erotycznymi. Jeśli zaś chodzi o kobiety, to znacznie częściej niż panowie odwiedzały te, które oferowały biżuterię, produkty dziecięcy czy też banki zdjęć.

Wzrost transakcji w Internecie
Największy wzrost ilości transakcji internetowych notowany jest w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy to obdarowujemy bliskich prezentami. Zakupy przez internet zapewniają większy wybór oraz bardziej atrakcyjne ceny niż te, jakie prezentują nam tradycyjne sklepy stacjonarne. Kolejnym okresem wzrostu sprzedaży w internecie jest dzień dziecka. Sklepy zabawkowe świętują wtedy ogromny wzrost transakcji, co przyczynia się do znacznie szybszego rozwoju ich oferty.

O badaniu Internetu Megapanel PBI/Gemius
Powyższe informacje wzięte zostały z ogólnopolskiego badania Internetu Megapanel PBI/Gemius, które jest przeprowadzane w nieprzerwanie od ponad 10 lat przez Gemius i na spółki Polskie Badania Internetu. Wynikami tych badań są dane statystyczne, przedstawiające zainteresowanie stronami www oraz powiązanych z nimi demograficzno-społecznych profili internautów.

Informacje wynikające z przeprowadzania badań Megapanel PBI/Gemius wykorzystywane są przede wszystkim przez domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawców do mierzenia potencjału reklamowego stron WWW oraz tworzenia kampanii internetowych. Dane te służą również wydawcom, którzy z ich pomocą określają swój własny udział w e-rynku, jak i mogą wycenić powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.