Trwa ładowanie proszę czekać ...

Książki, filmy i muzyka najchętniej wybierana przez internautów zimą?

20 marca 2017

Serwisy e-commerce, które oferują zakup książek, muzyki i filmów cieszą się największym powodzeniem w czasie jesieni i zimy. Liderem na polskim rynku jest Empik.com. Z danych opracowanych przez Gemius wynika również, że internetowe e-księgarnie cieszą się o wiele większym zainteresowaniem kobiet niż mężczyzn.

Ile internautów odwiedza e-sklepy z książkami, muzyką i filmem? 
Niemal 23% internautów odwiedziło e-sklepy oferujące zakup książek, muzyki i filmów w listopadzie i grudniu 2014. Sklepy te miały najmniejsze zainteresowanie w okresie kwiecień - lipiec 2015 (18%). We wrześniu i październiku 2015, liczba użytkowników sieci, którzy odwiedzili e-księgarnie, ponownie wzrosła do 21%.

Liderzy wśród e-księgarni
Niewątpliwym liderem, który wiedzie prym wśród e-księgarni, jest Empik.com. Według danych z ostatnich badań, w październiku 2015 roku internetowa strona tego sklepu została wyświetlona przez 2,3 mln, 2,3 mln polskich internautów (9,3 % wszystkich użytkowników sieci). Na drugim miejscu znalazł się Matras.pl - 1,13 mln internautów (4,6%). Brązowy medal otrzymał z kolei serwis Merlin.pl, z który w tym samym czasie odwiedziło 0,99 mln Polaków (4%).

Po dokładnej analizie statystyk odnoszących się do okresu między listopadem 2014 a październikiem 2015 okazało się, że wśród konsumentów e-księgarni przeważają kobiety. W ciągu tych 12 miesięcy odsetek pań korzystających z badanych stron WWW wyniósł średnio 57% każdego miesiąca. W samym tylko październiku 2015 wśród odwiedzających strony e-księgarni znalazło się 2,9 mln kobiet (55% wszystkich internautów korzystających z e-sklepów tej kategorii).

O badaniu Internetu Megapanel PBI/Gemius
Powyższe informacje wzięte zostały z ogólnopolskiego badania Internetu Megapanel PBI/Gemius, które jest przeprowadzane w nieprzerwanie od ponad 10 lat przez Gemius i na spółki Polskie Badania Internetu. Wynikami tych badań są dane statystyczne, przedstawiające zainteresowanie stronami www oraz powiązanych z nimi demograficzno-społecznych profili internautów.
Informacje wynikające z przeprowadzania badań Megapanel PBI/Gemius wykorzystywane są przede wszystkim przez domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawców do mierzenia potencjału reklamowego stron WWW oraz tworzenia kampanii internetowych. Dane te służą również wydawcom, którzy z ich pomocą określają swój własny udział w e-rynku, jak i mogą wycenić powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.