Trwa ładowanie proszę czekać ...

Aż 26% internautów zwiększy kwotę przeznaczoną e-zakupy.

1 kwietnia 2017

Co czwarty z ankietowanych internautów w Polsce, deklaruje, że zamierza w przyszłości zwiększyć wydawaną na e-zakupy kwotę. Sumę tą chciałoby zaś zmniejszyć zaledwie 4% respondentów. Ostatnie badania rynku e-commerce, które firma Gemius przygotowała dla Izby Gospodarki Elektronicznej, wykazały również, że niemal połowa internautów zamierza pozostawić w e-sklepach kwotę zbliżoną do tej, którą wydali w ubiegłym roku.

E-zakupy - szczegóły 
W odniesieniu do ogólnego budżetu, jaki planujemy przeznaczyć na zakupy. Jest on dość zbieżny z tym, który deklarowany był jeszcze w 2014 roku. W dalszym ciągu podobna liczba osób rozważa zwiększenie sum wydawanych na zakupy online, jednak – co ciekawe – znacznie zmniejszył się odsetek osób, które planuje ich zmniejszenie. To, jak i coraz większa satysfakcja i swoboda korzystania z serwisów e-commerce pozwala stwierdzić, że e-handel będzie w dalszym ciągu rósł i się rozwijał. Internauci coraz bardziej dostrzegają komfort zakupów, większą możliwość wyboru oraz wygodną opcję szybkiego porównania cen towarów w e-sklepach.

Polski rynek sprzedaży
Polski rynek sprzedaży internetowej jest coraz większy, a dane prezentowane przez specjalistów zdają się potwierdzać, że korzystanie z serwisów e-commerce staje się coraz bardziej lubiane przez e-konsumentów. Dostrzegając plusy robienia zakupów w sklepach internetowych, coraz więcej osób deklaruje zwiększenie sumy wydawanej w sieci. Można się więc spodziewać, że następny rok również przyniesie dwucyfrowy poziom dynamiki wzrostu w tej dziedzinie.

Więcej mężczyzn niż kobiet planuje zwiększyć swoje e-wydatki. 
Mężczyźni (28%) częściej niż kobiety (26%), planują zwiększenie wydatków na towary i usługi dostępne w Internecie. Zwiększenie planowanej sumy przeznaczonej na zakupy online deklaruje najwięcej osób między 35 a 49 rokiem życia (30%), osób ze średnim wykształceniem (29%) oraz ludzi, którzy oceniają finanse swojego gospodarstwa domowego jako zadowalającą (32%).

Średnie miesięczne wydatki polskiego e-konsumenta.
Jeśli chodzi o sumy, które polski e-konsument wydaje średnio miesięcznie na zakupy w sieci, to można je podzielić na poszczególne kategorie. I tak na obuwie wydajemy około 82,50 zł, na różnego typu akcesoria i dodatki przeznaczymy 75 zł, a na filmy płyty oraz książki – 42 zł. Jak widać, branża e-zakupów wciąż rozkwita, a tendencja ta z pewnością będzie się utrzymywała.