Trwa ładowanie proszę czekać ...

Artykuły spożywcze prosto z e-sklepów

6 lutego 2017

Według najnowszych wyników badań, aż 21% polskich internautów dokonało zakupu artykułów spożywczych za pomocą serwisów internetowych. Nasi respondenci wskazali na Tesco i Almę jako najpopularniejsze e-sklepy oferujące zakup produktów spożywczych. Co więcej, z zagranicznych serwisów skorzystało w tym celu 9% ankietowanych.

Tego typu zakupy są też zdecydowanie bardziej domeną kobiet niż mężczyzn. Nabywanie produktów spożywczych online tyczy się głównie e-konsumentów w przedziale wiekowym 35-49 lat, jak i wśród osób z wyższym wykształceniem.

Tesco i Alma
Ankietowani internauci musieli spontanicznie wymienić nazwy e-sklepów, w których jest możliwość nabycia takich produktów. Najbardziej popularne okazały się serwisy Tesco oraz Almy, uzyskując ex aequo po 18%. Trzecie miejsce na tym podium zajęło Allegro, które wskazało aż 7% respondentów. Nie jest to zaskoczeniem, gdyż podobne wyniki uzyskano w badaniu przeprowadzonym rok wcześniej.
Jak twierdzą eksperci, wybór zarówno Tesco, jak i Almy jest kompatybilny z obecnymi trendami konsumenckimi. Internautów biorących udział w badaniu podzielić można na dwie grupy. W pierwszej, mamy znaczną liczbę osób, które w wyborze kierują się atrakcyjnością cen. Druga zaś grupa składa się z osób, które są w stanie przeznaczyć, znacznie większą kwotę na produkty spożywcze.
Nie jest zaskoczeniem również i przedział wiekowy grupy, która najchętniej korzysta z tego typu usług w Internecie. Osoby między 35 a 49 rokiem życia są przeważnie aktywne zawodowo, a będąc w ciągłym biegu, bardziej niż inni mogą docenić komfort robienia codziennych zakupów online.

Zagraniczne serwisy WWW
Co ciekawe, aż 9% polskich e-konsumentów przynajmniej raz w życiu zakupiły produkty spożywcze przy po mocy zagranicznych serwisów. Nawet 25% ankietowanych wyraża również chęć dokonania takich zakupów.

Polskie społeczeństwo znacznie częściej niż kiedyś podróżuje. Stwarza to możliwość poznania całkiem nowych smaków lokalnych kuchni. Co więcej, cieszące się zainteresowaniem programy kulinarne namawiają do różnych eksperymentów. Jest więc oczywiste, że e-klienci coraz częściej robią swoje zakupy przy pomocy zagranicznych serwisów internetowych. Są bowiem takie produkty, których nie można nabyć w standardowym sklepie spożywczym w Polsce. Tyczy się to szczególnie tych, które są potrzebne do przygotowania orientalnych i egzotycznych potraw.