Trwa ładowanie proszę czekać ...

Wydatki polskich internautów

13 marca 2017

Z roku na rok polskie społeczeństwo wydaje coraz więcej na zakupy przez Internet. Co więcej, najnowsze badania wykazują, że co czwarty e-konsument zamierza zwiększyć swój budżet, który przeznacza na e-zakupy. Co ciekawe, to mężczyźni częściej niż kobiety deklarują, że planują zwiększyć swoje wydatki w sieci. Zaledwie 6% respondentów wyraziło chęć zmniejszenia kwot wydawanych w sieci.

Jak twierdzą eksperci, wzrost w kwotach wydawanych na serwisach e-commerce jest zjawiskiem naturalnym. Systemy płatności oraz e-sklepy cieszą się coraz większą popularnością i zaufaniem, pozwalając na komfortowe i szybkie zakupy. Ponadto oszczędność czasu łączy się często z oszczędzeniem również pieniędzy. Warto też zauważyć, że dla osób w wieku 15-24 lat robienie zakupy w Internecie stało się już czymś naturalnym, podobnie jak czymś naturalnym jest dla osób starszych wyjście z domu po gazetę. Można też stwierdzić, że zakupy i kwoty wydane przez konsumentów nie różnią się wiele od tych sprzed lat. Zmienił się jedynie sposób ich nabycia. Jakie niespodzianki na nas czekają w e-commerce?

Doskonalenie narzędzi marketingowych
Marketerzy jednak wciąż jeszcze muszą doskonalić swoje narzędzia w celu przyciągnięcia jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Właściwa analiza danych i wyciąganie istotnych wniosków pozwoli zoptymalizować wskaźnik konwersji. Jednym z możliwych ulepszeń byłoby odpowiednie łączenie danych CRM oraz ciasteczek, które poparte byłyby natychmiastowym dostarczaniem poprawnych wniosków do call-center. Jest to oczywiście tylko jeden aspekt, który mógłby zostać udoskonalony i wdrożony na rynku e-commerce. Tego typu rozwiązań i możliwości jest znacznie więcej.
Ostatnie badania wykazują również, że internauci stają się coraz bardziej wymagający w kwestiach cen i dużego wyboru produktów. Potwierdziły też, że największą popularnością cieszy się odzież oraz różnego typu akcesoria. Zakupy online stają się coraz powszechniejsze, co powinno zostać docenione i wykorzystane przez firmy.

Klienci zwiększą koszty na wydatki w sieci?
Fakt, że aż 25% e-klientów planuje zwiększyć kwoty, wydane na zakupy w sieci świadczy o tym, że polskie społeczeństwo coraz chętniej korzysta z serwisów e-commerce. Zakupy online nie tylko zapewniają nam możliwość szybkiego porównania cen, większy komfort i wybór, ale też pozwalają nam na kupowanie o każdej porze dnia i nocy.