Trwa ładowanie proszę czekać ...

Wpływ Facebook i Google na e-commerce.

3 marca 2017

Kiedy pojawiła się zapowiedź Facebook Marketplace, na rynku e-commerce zawrzało. Wraz z Google stanowią prawdziwych władców Internetu i zdają się zdobywać kolejne terytoria. Przyszedł i czas na e-commerce. Trafniej rzecz jednak ujmując, zarówno wyszukiwarka Google Product Search (która mogłaby być po prostu zamieniona na Zakupy Google), jak i handel odbywający się w grupach sprzedaży na Facebooku (podobno aż 450 milionów ludzi korzysta z tego portalu w tym celu) pojawiły się niemal samoistnie. Jest to więc kwestia uzupełnienia opcji, które oferują te domeny.

Naspers weźmie sprawy w swoje ręce?
Biorąc to pod uwagę, Naspers powinien dążyć do szybszej sprzedaży Allegro. Konkurencja w postaci tych dwóch gigantów może znacznie zmniejszyć ich udziały w świecie e-zakupów. Ciekawa zdaje się też być możliwa rywalizacja pomiędzy samym Google a Facebook Marketplace, gdyż niektóre pola działań będą się niewątpliwie zazębiać.
Google niewątpliwie stworzy narzędzie pozwalające na ekspresowe porównanie cen, stając się tym samym poważnym zagrożeniem dla serwisów takich jak Skąpiec, Nokaut i Ceneo.

Marketplace będzie prawdopodobnie doskonałym miejscem dla sklepów i punktów usługowych. Już dziś 60 mln firm ma swoje strony na Facebooku i opisują w komentarzach, jak ich przedsiębiorstwa zyskały na korzystaniu z tego portalu. Dodanie tego typu usługi pozwoli sprzedawcom na jeszcze bardziej efektywne docieranie do potencjalnych klientów.

Władza Facebooka w aspekcie e-commerce
Ze względu na posiadane informacje na temat użytkowników, Facebook będzie mógł znacznie ulepszyć e-commerce. Między innymi można będzie w łatwy sposób dotrzeć do osób, które rzeczywiście zainteresuje oferta. Dodatkowo obycie internautów z aplikacjami Facebooka sprawi, że korzystanie z e-commerce w tym serwisie będzie o wiele łatwiejsze, niż zamieszczanie ofert na innych serwisach.

Uciążliwym natomiast może okazać się sposób dokonywania płatności i ryzyko bycia oszukanym przez nieuczciwych użytkowników. Z drugiej jednak strony z podobnym problemem można się spotkać także i serwisach, gdzie usługa kupna i wpłaty została zintegrowana.

Jest jednak oczywistym, że Facebook na pewno dostarczy również kolejne funkcje i nowe formy zabezpieczeń, czyniąc swój portal jeszcze bardziej wygodny w użytkowaniu. A wszystkie informację o zmierzchu Facebooka i jego rychłym końcu okazały się jak zwykle znacznie przesadzone.