Trwa ładowanie proszę czekać ...

Ile mężczyźni wydają na e-zakupy?

14 kwietnia 2017

Niemal 50% ankietowanych mężczyzn przyznaje, że korzysta z Internetu w celu robienia swoich zakupów. W ciągu 6 miesięcy są w stanie wydać średnio 129 zł na sprzęt RTV/AGD oraz 113 zł na tablety, smartfony i telefony. Jeśli weźmiemy pod uwagę skalę miesięczną, to panowie potrafią przeznaczyć średnio 81 zł na zakup obuwia.

Wyniki najnowszych badań
Najnowsze badania dowodzą, że prawie połowa mężczyzn korzystający z Internetu (47%), używa również serwisów e-commerce. Co więcej, aż 28% respondentów planuje w ciągu najbliższego roku znacznie zwiększyć swój budżet przeznaczony na e-zakupy. Można więc śmiało spodziewać się dynamicznego rozwoju e-handlu również i wśród mężczyzn.

Męska lista zakupów
Według ostatniego raportu dotyczącego e-commerce, mężczyźni częściej niż kobiety potrafili wskazać swoje przyszłe wydatki w sieci w większości z możliwych kategorii zakupowych. Najbardziej widoczne były różnice między listą zakupów pań i panów w kategorii motoryzacja. Samochody bądź części samochodowe zamierza nabyć 34% mężczyzn, a tylko 17% kobiet zastanawia się nad ich kupnem przez Internet. W przypadku urządzeń mobilnych takich jak tablety, telefony i smartfony, jak również akcesoriów, chęć zakupu deklaruje aż 38% panów i jedynie 25% pań. Inny sprzęt komputerowy zamierza zaś kupić 36% mężczyzn i 25% przedstawicielek płci przeciwnej.

Opinia specjalistów
Specjaliści twierdzą, że dane obrazujące polskie e-zakupy wśród mężczyzn rozwiewają wszelkie wątpliwości przynajmniej w kilku kwestiach. Pokazują przede wszystkim, że są takie strefy rynku, która niezaprzeczalnie przynależy do tej płci. To dowodzi, że pewne kategorie produktowe powinny być promowane przez serwisy e-commerce w sposób umiejętny raz skierowany w potrzeby panów. Po drugie, często podjęcie decyzji o kupnie bardziej ekskluzywnych produktów jest w pełni zależne od kosztów dostawy, które e-konsument będzie musiał ponieść. Trzecim aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest fakt, że planowany wzrost wydatków na dokonywanie zakupów za pośrednictwem serwisów internetowych dowodzi dalszego rozwoju i popularności e-zakupów wśród mężczyzn. Z pewnością cała branża będzie się rozwijać, a asortyment produktów dla mężczyzn stanie się jeszcze większy i bardziej różnorodny. Jak widzimy, pojawia się nowa, coraz ciekawsza grupa e-konsumentów, którzy lubią przede wszystkim elektronikę i motoryzację.