Trwa ładowanie proszę czekać ...

Dlaczego kupujemy przez Internet?

23 lutego 2017

Niższa cena przesyłki oraz towarów z pewnością skłoniłaby polskich internautów do częstszych zakupów w sieci. Mogłyby się przyczynić też do tego łatwiejszy sposób korzystania z serwisów e-commerce, a także lepsza jakość produktów.

Co możesz zrobić, by zachęcić kupujących?
Firmy oferujące sprzedaż swoich towarów online często zastanawiają się co zrobić, by jeszcze bardziej zachęcić e-konsumentów do wybierania ich sklepów. Najnowszy raport dotyczący rynku e-commerce odpowiada również i na tę kwestię. Według ostatnich badań największe znaczenie mają koszty wysyłki towarów, za czym opowiedziało się aż 71% respondentów korzystających ze stacjonarnych komputerów. Równie wysoko ocenili wartość niskich kosztów dostawy użytkownicy laptopów (69%), smartfonów (66%) oraz tabletów (62%). Bez względu na medium, którego internauci używają w celu robienia swoich zakupów, niemal wszyscy ankietowani podkreślili również, że niższa niż w sklepach tradycyjnych cena zaproponowana osobom kupującym przez Internet również miałaby ogromne znaczenie.

Główny czynnik zachęcający do skorzystania z danej firmy
Ponieważ głównym czynnikiem zachęcającym do skorzystania z usług danego serwisu e-commerce jest koszt wysyłki, wielu sprzedawców stara się obniżyć tę kwotę. Jest to tak zwana korzystna polityka dostaw i - jak twierdzą eksperci - to właśnie serwisy tych sprzedawców są najchętniej odwiedzane przez internautów.
Zdarza się jednak, że niektórzy handlowcy próbują ukryć koszty przesyłki w cenie towaru. Tego typu metoda nie jest korzystna dla e-sklepu, zwłaszcza długofalowo. Według badań dotyczących e-commerce ponad 50% e-konsumentów posiłkuje się w czasie zakupów online serwisami porównującymi ceny. Stosujący opisany wyżej zabieg handlowcy ryzykują tym, że potencjalny nabywca zauważy różnicę i w przyszłości będzie unikać takiego e-sklepu, o ile w ogóle skorzysta z jego usług.

Co jeszcze ma znaczenie?
Jednak nie tylko koszty dostawy i cena produktu ma znaczenie. Aż 20% ankietowanych twierdzi, że chętniej i częściej korzystaliby z usługi robienia swoich zakupów w sklepach internetowych, gdyby korzystanie z serwisów e-commerce było łatwiejsze i przystępniejsze. Ważnym aspektem jest również bardziej fachowa obsługa e-klienta oraz wyższa jakość sprzedawanych towarów. Właściciele sklepów internetowych powinni pomyśleć o wdrożeniu ułatwień dla poruszających po danej platformie, a wtedy sprzedaż towarów z pewnością wzrośnie w szybkim tempie.