Trwa ładowanie proszę czekać ...

Co najczęściej kupujemy w Internecie?

5 marca 2017

Zakupy przez Internet nie budzą już w Polsce niczyjego zdziwienia. Ostatni raport e-commerce daje nam przegląd najchętniej wybieranych produktów.

Na co najczęściej wydajemy pieniądze?
Z badań wynika, że w sieci najczęściej wydajemy pieniądze na ubrania, dodatki i akcesoria Na drugim miejscu są książki, płyty CD I DVD, a także akcesoria GSM, telefony, tablety, smartfony.

Odzież i różne akcesoria wzbudzają również największe pożądanie wśród polskich internautów na zagranicznych serwisach. Kolejne pozycje w rankingu popularności przesuwają się w zależności od płci, wieku i wykształcenia e-klientów.W przypadku internetowego zakupu odzieży istotnymi czynnikami są cena i bogaty asortyment. Jesteśmy też w stanie przeglądać oferty marek z całego świata, często niedostępnych w sklepach w Polsce. Kwestię braku opcji przymierzenia produktów rozwiązano, gwarantując bezpłatną przesyłkę oraz możliwość zwrotu zakupionego towaru.

Dzięki znacznie niższym cenom, jakie oferują nam sklepy internetowe oraz portale aukcyjne możemy zaoszczędzić bardzo często nawet do 30% na najpopularniejszych produktach odzieżowych. Po produkty takie jak odzież, kosmetyki i dodatki zdecydowanie częściej sięgają panie. Również zakupy artykułów dla dzieci są domeną kobiet. Z drugiej strony, panowie znacznie częściej nabywają przez Internet wszelki sprzęt elektroniczny, pojazdy, polisy ubezpieczeniowe czy też w końcu artykuły kolekcjonerskie.Badania dowodzą, że osoby 25–34 letnie częściej niż inni kupują ubrania, literaturę, płyty DVD i sprzęt elektroniczny. Ta grupa wiekowa również wiedzie prym w nabywaniu biletów do kina, kosmetyków, a nawet artykułów dla dzieci. Młodzi Polacy pragną żyć na dobrym poziomie oraz nie wydawać zbyt dużo na potrzebne zakupy. Internet daje im obie rzeczy. Mogą kupować ciekawe produkty przez internet znacznie taniej niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.

Co to jest ROPO?
Jeśli chodzi o nabywanie sprzętu AGD/RTV często obserwuje się odwrócony efekt ROPO. Jest to zakup towaru w sieci, poprzedzony obejrzeniem go w zwyczajnym sklepie. Dla potencjalnych klientów serwisów internetowych znaczenie ma też obsługa okołoproduktowa, czyli np. konfiguracja sprzętu. Z kolei postęp w cyfryzacji transakcji internetowych sprawia, że rośnie ilość płatności dokonywanych przez Internet. W dzisiejszych czasach szybkie płatności internetowe są wręcz wymogiem, który decyduje o opłacalności danego biznesu.