Trwa ładowanie proszę czekać ...

Black Friday po polsku

1 marca 2017

Nie od dziś wiadomo, że obniżki cen i promocje przyciągają tłumy klientów. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy mieszkańcami Stanów Zjednoczonych, czy też Polski: jeśli mamy możliwość wydać mniej pieniędzy na nasze zakupy, z pewnością ją wykorzystamy. Dniem, który niewątpliwie jest kojarzony z wszelkimi promocjami, jest tak zwany Black Friday, czyli Czarny Piątek.
To właśnie w tym dniu, a dokładniej tych dniach (zarówno serwisy internetowa, jak i tradycyjne sklepy często rozpoczynają swoją akcję promocyjną już na początku tygodnia), padają rekordy w sprzedaży asortymentu sklepów.

Black Friday - słów kilka
Jeśli weźmiemy pod uwagę zakupy, które odbywają się za pośrednictwem Internetu, koniecznie należy wspomnieć o dniu zwanym Cyber Monday, który odbywa się w pierwszy poniedziałek po Black Friday – jest to stosunkowo nowa tradycja, która zapoczątkowana została dopiero w 2005 roku. Zarówno dla kupujących, jak i dla sprzedawców są to niezwykle ważne dni. Jedni, za sprawą licznych promocji i niższych cen, pozwalają sobie na znacznie większe zakupy. Drudzy natomiast mogą spodziewać się wzrostu sprzedaży. Black Friday oraz Cyber Monday stały się więc już wyczekiwanymi dniami tak dla polskich konsumentów, jak i handlowców. Warto jest jednak zwrócić uwagę na to, że nie są to stałe daty, zależne od ruchomego amerykańskiego Święta Dziękczynienia.

Co jest ważne?
Ważne jest, by serwisy umożliwiające handel w sieci zadbały w te dni nie tylko o bogatą ofertę, ale także i o stabilność platformy. Ze względu na większą niż zazwyczaj liczbę użytkowników mogą pojawić się problemy z obsłużeniem wszystkich klientów. Ten duży ruch w e-sklepach i jego źródła niewątpliwie budzą zainteresowanie. Można się spodziewać, że sprzedaż będzie znacznie wyższa niż w pozostałe dni roku. Zeszły Black Friday zaowocował jednak nowym rekordem na rynku e-commerce Stanów Zjednoczonych, w kontekście ilości użytkowników korzystających z usług sklepów internetowych. Porównując, w Polsce zakupy online nie są aż tak popularne, choć trzeba również zauważyć, że stale przybywa e-klientów. Można też założyć, że będzie można mówić o coraz większej mobilności e-commerce po tegorocznych promocjach w Black Friday i Cyber Monday.
Jak widać, szał promocyjny wciąż się rozkręca i nie wiadomo, czy ma gdziekolwiek kres. Z pewnością, wiele trendów zaczerpniętych zza granicy doskonale przyjęło się w Polsce i wciąż elektryzują setki tysięcy konsumentów w Polsce.