Trwa ładowanie proszę czekać ...

Allegro symbolem e-zakupów w Polsce

10 marca 2017

Komfortem robienia zakupów przez Internet cieszy się już niemal połowa Polaków, a wzmożony wyścig zbrojeń pomiędzy różnymi markami e-commerce ciągle się nasila. Jednak który z tych serwisów jest najbardziej popularny wśród konsumentów? Z pewnością pierwsza pozycja nie będzie zaskoczeniem, ale jakie serwisy znajdują się na kolejnych miejscach?

Gdzie internauci kupują najczęściej?
Jak wynika z najnowszych badań, internauci doceniają e- zakupy. Allegro wiedzie niewątpliwy prym wśród wszystkich serwisów internetowych, świadczących tego typu usługi (korzysta z niego aż 69% respondentów). Allegro nie tylko jest liderem w kategorii e-zakupów, lecz także i w mniej ogólnych kategoriach takich jak sprzedaż odzieży i sprzętu RTV/AGD. Na drugim miejscu plasuje się serwis OLX.pl (28%). Porównując ze wcześniejszym raportem, nie doszło do znaczących zmian w pozycji poszczególnych marek na rynku e-zakupów. Pomimo słabszego wyniku marki Allegro, to ze względu na istotną różnicę pomiędzy liderem a drugim miejscem musiałoby stać się coś naprawdę nieprzewidywalnego, by w kolejnym roku sytuacja uległa zmianie.

Dlaczego Allegro jest w tym miejscu?
Pozycja tej właśnie marki na rynku polskim jest w pełni uzasadniona. Mimo że Allegro niemal sklonowało działanie eBaya, to nieprzerwanie rozwijało się, wprowadzając autorskie metody. Co więcej, eBay po latach zwlekania z pojawieniem się na polskim rynku, wszedł na niego dość niedbale. Allegro zyskało w tym czasie swoją renomę. Allegro realizuje model hybrydowy – serwis dopuszcza obrót towarami używanymi i poprzez osoby prywatne, a także handel produktami mniejszych przedsiębiorców. Rodzi się pytanie, czy Allegro pozwoli kiedykolwiek na używanie swoich gwiazdek innym serwisom, doprowadzając do eksternalizacji ich systemu zaufania. Dowiemy się tego pewnie, kiedy nowy właściciel przedstawi swoją strategię. Allegro jest aktualnie wystawione na sprzedaż. Kiedy i czy zjawi się kupujący? Jeśli tak, skąd?

Najpopularniejsza marka dostarczająca produkty spożywcze
Na postawione pytanie dotyczące nazw serwisów w odniesieniu do poszczególnych kategorii sprzedawanych produktów internauci odpowiedzieli następująco: najpopularniejszą marką dostarczającą produkty spożywcze jest Tesco.pl (18% ), zakup kosmetyków i perfum kojarzony jest ze stroną Rossmann.pl (10%), jeśli zaś chodzi o multimedia elektroniczne, najwięcej osób korzysta z Empik.com (17%), który również miał najwyższy wynik w sprzedaży płyt i książek (32%).